Utbyten & Matcher

Grönspättorna

Denna tävling riktar sig till alla juniortjejer mellan 9 och 18 år med max. HCP 54.

Tio tjejer från varje klubb spelar tillsammans vid totalt sex speltillfällen.
Är ni intresserade så anmäl er på listan på anslagstavlan i klubbhuset.

Ni som deltar blir bjudna på lunch och efter spel blir det prisutdelning med fina priser.
Passa på att träffa nya tjejkompisar som spelar golf samt att besöka banor du annars inte spelar.

Vi tävlar om den eftertraktade vandringspokalen som klubben med flest insamlade poäng kammar hem.

Tävlingen spelas i tre klasser:

A-klassen med upp till HCP 22 (18 hål).
B-klassen med HCP 22-36 (18 hål).
C-klassen med HCP 36-54 spelar 9 hål.

19/6 Flommens GK
3/7   Falsterbo GK
10/7 Flommens GK
24/7 Falsterbo GK

Ansvarig: Malin Olofsson 0730 34 08 38
Kajsa Hagspiel, 0725 19 90 49
Ann Boije Af Gennäs, 0702 24 08 75

Sydvästslaget by SimGolf

Ambitionen med Sydvästslaget är att skapa breda kontaktytor mellan klubbarna. I varje boll blandas spelare från de olika klubbarna. Deltagande klubbar är Bokskogens GK, Falsterbo GK, Flommens GK och Ljunghusens GK. Tävlingen inleds med gemensam lunch och avslutas med prisutdelning.

Spelschema 2022:

11/6 Ljunghusen GK (Första start 12.30)
8/7 Bokskogen GK (Första start 13.00)
20/7 Falsterbo GK (Första start 13.00)
10/8 Flommen GK (Första start 13.00)

Deltagare får ha högst 36.0 i hcp och vara högst 21 år gammal.
Tävlingarna spelas som 18 håls slaggolf och samtliga deltagare spelar från klubbtee. Spelare under 13 år får välja kortare tee (ska anges vid anmälan).
Varje klubb deltar med 10 spelare.
Priser delas ut vid varje deltävling både för lägst bruttoresultat  och för de två lägsta nettoresultaten, till både tjejer och killar. På finalen delas Order of merit ut till bästa kille och bästa tjej.

Anmälan till kansliet inklusive namn, HCP och golf-id samt om ni åker med i klubbussen eller eventuellt tar er dit på egen hand.

Ansvarig: Jörgen Olofsson

Matchligan

Lagtävling mellan Skånes golfklubbar för killar och tjejer som spelar match med hcp. Detta är ett roligt sätt för våra juniorer att lära sig matchspel och komma ut och spela golf på andra banor.

·         Matchspel med gruppspel och finalspel
·         Spelas en gång i månaden under sommarhalvåret
·         Spelas antingen som hemmamatch på Falsterbo GK eller som bortamatch
·         4 spelare i laget
·         4 singelmatcher per omgång
·         Spelas med hcp
·         Ålder 11-16 år
·         Hcp gräns 10-45

Laguttagning görs av klubbens juniortränare och ansvariga lagledare. Ny uttagning görs inför varje match.
Välkommen att anmäla ditt intresse på https://mingolf.golf.se/Competition/3336605 eller prata med klubbens juniortränare.

Ansvariga: Jörgen Olofsson & Fredrik Famm

Bruttoligan

Ny lagtävling från 2022 mellan Skånes golfklubbar för killar och tjejer som spelar match utan hcp. Detta är steget efter matchligan för våra juniorer som har lägre hcp. Bruttoligan ger dem en fin möjlighet att representera klubben och utveckla sin tävlingsgolf ytterligare.

·         Matchspel med gruppspel och finalspel
·         Spelas en gång i månaden under sommarhalvåret
·         Spelas antingen som hemmamatch på Falsterbo GK eller som bortamatch
·         4 spelare i laget
·         2 singelmatcher och 1 foursomematch per omgång
·         Spelas utan hcp
·         Ålder 13-21 år
·         Hcp gräns 3-20

Välkommen att anmäla ditt intresse på https://mingolf.golf.se/Competition/3336548 eller prata med klubbens juniortränare.

Ansvariga: Jörgen Olofsson & Fredrik Famm