20-9-2023

Funktionärsgolfen 2023

Den 19/9 spelades funktionärsgolfen med 11 deltagare i ordentlig blåst och någon riktigt kraftig regnskur som kastade sig över oss.

Pga detta bestämdes under ronden att vi bara spelade över 9 hål, det var en utmaning nog.

Vinnare i Funktionärsgolfen blev Peter Jonsson med 17 poäng, för Jan Grimsborn på 16 och Marianne Rydbeck på 15.

I mästerskapet om bästa torvare 2023 segrade Marianne Rydbeck med 15 poäng, en före undertecknad och två före Anders Lilliehöök.

Klicka på medföljande bilder så får ni se de nöjda segrarna och stort grattis till er.

Tack för idag och ett stort tack till Holger för spann och Champagne!

Vänligen,
Krister Kjellström, TL

15-9-2023

Start från hål 10 söndag 17/9

På söndag 17/9 spelas Näset Runt.

Övrig tidsbokning startar från hål 10.
Detta gäller hela dagen för att undvika att det blir krock på tee 1.

Vänligen,
Falsterbo GK

Prons Greensome

På torsdagen spelades den alltid lika uppskattade tävlingen "Prons Greensome".

Hela 70 lag deltog i tävlingen och när sista putten trillat i hål var det Marianne Strand och Sofie Wachtmeister som fanns högst upp på resultatlistan.

Marianne och Sofie tog sig runt på 64 slag netto - imponerande!

I sedvanlig ordning hade klubbens egna David Leet ordnat ett gediget prisbord bestående av finfina produkter från shopen.

Ett stort tack till alla som var med och spelade!

Trillingen

Klockan 7.30 på onsdagen den 2 augusti spelades för tredje gången "Trillingen".

Tävlingen har blivit ett populärt inslag i tävlingsveckan och man spelar bästboll, greensome och foursome - allt under samma varv!

Efter en lång dag kunde prisutdelningen börja vid 18.30-tiden.

Det var ett välfyllt prisbord som dukades upp av tävlingens sponsor, Ola Stenberg, och inte mindre än 27 lag lämnade klubben med ett pris i handen!

Vinnarna av årets upplaga blev Daniel Emilson och Anders Perulf på utmärkta 44 poäng.

Ett stort tack till sponsorn och alla deltagare som bidrog till att göra årets tävling till en succé!

Syskonkärlek

Torsdagen den 27 juli avgjordes tävlingen Syskonkärlek med prisbord skänkt av den generösa sponsorn Carnegie Investment Bank representerad på plats av Håkan Pettersson, som såg till att alla startande kom iväg ordentligt från hål 1.

Strax före kl 12 öppnade sig plötsligt himlen i en mäktigt störtskur med inslag av både hagel ute vid Nabben och någon åskknall och i stort sett hela startfältet blev plaskvått.

Som tur var lugnade sig vädret och tävlingen kunde slutföras med många fina resultat och inte mindre än 4 syskonpar på 43 poäng i bästbollen.

Segrade gjorde Falsterbos elitjuniorer Emma och Oskar Olofsson

Två Generationer

Söndagen den 16:e juli gick Peter Chamberlains två generationer av stapeln på FGK. Ett startfält av 87 par kämpade i vackert, om än lite blåsigt, väder om att få sina namn ingraverade på vandringspriset. Det blev många fina resultat men vinnarna blev tillslut:

1:a                       Ebba och Liv Gantelius på 44p

2:a                       Christina och Rickard Blecher 43p (SHCP)

3:a                       Cleas och Saga Blume 43p

Ett slag för livet

Ett slag för livet!

Golf veckan avslutades med en tvåmanna scramble där alla intäkter gick till Cancerfonden.
32 par ställde upp i tävlingen som hölls i behagligt väder, utan regn och med en svag vind. Prisbordet var skänkt av lokala aktörer på ett generöst sätt och vi kunde stolta dela ut 10 priser efter placering och dela ut 5 priser som lottades bland de som inte placerat sig bland de 10 bästa.

Totalt med någon extra generös gåva kan vi skicka över 40 000 kr till Cancerfonden.

Tävlingen som hade fantastiska resultat vanns av:

1. Gustav Almqvist/Henrik Hasselgren, Flommens GK          59 slag

2. Jonas Thelandersson/Alec Mesterton Thelandersson      60 slag

3. Helen och Frans Wehtje                                                               61 slag

4. Niclas Göransson/PG Granbom                                                 62 slag

5. Lena och Peter Edstrand                                                              62 slag

Grattis till alla pristagare, ett stort tack till alla deltagare och till alla sponsorer som stöttade tävlingen.

Tävlingsledarna

Hesters Minne

Årets upplaga av Hesters minne skedde den 6 augusti, och det är en 18 håls slagtävling. Det var 33 deltagare som hade anmält sig, men en dök tyvärr inte upp till start. Vädret var mycket bra för golfspel, mulet och nästan vindstilla, samt så där lagom varmt. Mot slutet kom dock lite regnstänk, men de påverkade knappast resultaten.

Vinnaren av tävlingen blev Carl Saxson som verkligen spelade bra, han kom in på 64 slag! Tvåa i tävlingen blev Christer Carling, som kom in på 68 slag netto. Trea blev Carl Tesdorpf på 70 slag. Vi gratulerar dessa tre och de övriga pristagarna.

Vi hoppas att nästa år blir det ännu flera deltagare än i år.

Fredrik Ydell & Jan Olin

Tävlingsledare

Champagne Deutz Hundramannagolf

Den 19 juli kl 8.30 sköts startskottet för första omgången av spel för tävlingen 100-manna golfen. Vädret var mer eller mindre perfekt för golf. Fint och soligt, samt en svag bris. Kl 13.30 smällde startskottet för de andra omgången av tävlande. I första omgången deltog 21 4-bollar och i omgång två var det 18 stycken 4-bollar.

När all tävlande kommit in i klubbhuset, och resultaten var räknade så hade vi en segrare. Årets vinnare blev Cecilia Thulin, Peter Thulin, Kristian Sundqvist och Mikael Johansson. De fick ihop 96 poäng, och tog hem första priset som bestod av 6 liter champagne.

Tävlingen avslutades med en god och trevlig middag i klubbhuset.

Vi vill framföra vårt stora tack till sponsor för tävlingen - Champagne Deutz, och för det fantastiska prisbordet. Och vi hoppas verkligen att Champagne Deutz fortsätter även nästa år.