30-8-2019

Vänskapsmatch mot KGK

Strålande väder mötte de 20 damparen från Köpenhamns GK och Falsterbo GK. Det blev en riktigt vänskapsmatch då den slutade 4,5-4,5. Nästa år spelas matchen på Köpenhamns GK.

23-8-2019

Solhem Cup 2019

Strålande sol och sommarvärme mötte de 16 damerna från Falsterbo som mötte de 26 damerna från Ljunghusen.

Det var en tät match hela vägen men med sista bollen och på det sista hålet vann Ljunghusen med 16.5 mot 15.5.

Tack Ljunghusen för varmt välkommande och välkomna till oss nästa år.

16-8-2019

DK´s engagemang

Här nedan finner ni en trevlig text som Operation Smile har lagt ut angånede damkommitténs tävling som bidrar till en bra inkomst till Operatoin Smile.

Läs inlägget här: https://operationsmile.se/2019/08/15/champagnegaloppen-med-ett-smile/

15-8-2019

Damerna bjöd upp 42 herrar

Solen sken åtminstone nästan hela dagen när årets upplaga av Damerna bjuder upp gick av stapeln den 14 augusti. 42 herrar hade blivit uppbjudna av spelglada damer och resultaten varierade, men humöret var det inget fel på.

Spelformen var Irish Greensome Poängbogey och vann gjorde Kylle Lindeblad och Jöran Bergh på imponerande 45 p! På andra plats kom Pia Linder och Douglas Krook på 44 p och på tredje plats kom Liv Wollin och Peter Dahlberg på 41 p.

Damkommittén hade verkligen legat i med att kontakta sponsorer, baka och sylta och på prisbordet fanns bl a matkorgar, hembakta skorpor, färska kantareller, äpplemust och vackra växter. Mycket givmilda sponsorer ställde även i år upp med fina priser.

Tack alla som var med och vi ses nästa år igen!

Damkommittén

Här nedan finner ni bilderna som DK tog under prisutdelningen

Segrarna Göran och Kylle

Pia och Douglas tog andra platsen

13-8-2019

KM 2019

2019 års klubbmästerskap spelades sedvanligt över två dagar.

54 hål (36+18) för våra herrar och 36 hål (18+18) för våra damer, oldgirls and boys, veteraner och H-75.

Behagliga temperaturer båda dagarna men en ihållande vind ställde tuffa krav på våra deltagares golfspel. Som tur var så höll sig regnet nästan borta, endast en skur på lördagens eftermiddag.
Inget KM utan lite regn.

Herrklassen vanns av Edvin Stenberg på 226 slag. Han tog även hem det ärofyllda amatörpriset The Jones Quaich, som delades ut av Hans Lindeblad. David Leet var tvåa och Christer Carling trea, 4 respektive 6 slag efter årets vinnare.

Damklassen vanns även i år av Madeleine Roth och tvåa blev Janice Carling. Nästa år hoppas vi på fler deltagare i damklassen.

Våra vinnare i kategorierna Oldboys och Oldgirls heter i år Ann Stahle och Magnus Becker, veteranklassen vanns av Rolf Amlé och kategorin H-75 vanns av Hans Eklund.

Även priset i KM match delades ut idag.
KM-match vanns av Edward Öhman som höll ett tal där han bland annat påpekade sammanhållningen inom sporten och andan på Falsterbo Golfklubb, en anda vi ska vara stolta över.

Alla vinnare 2019

Vinnare i Herrklassen Edvin Stenberg

Vinnare Damklassen Madeleine Roth

Vinnare Oldgirls Ann Stahle

Vinnare Oldboys Magnus Becker

Vinnare Veteraner Rolf Amlé

Vinnare H75 Hans Eklund

Vinnare av "The Jones Quaich" Edvin Stenberg med representant från R&A Hans Lindeblad

6-8-2019

Hesters Minne 2019 (OoM)

Söndagen den 4/8 spelades Hesters Minne, en del av klubbens Order of Merit, i fantastiska väderförhållanden.
Solen sken och en svag bris följde spelarna under sina 18 hål slagtävling.

De fina förutsättningarna reflekterades minst sagt i måna imponerande scorer.

Bäst av alla denna dag var Mårten Forste som tog sig runt på otroliga 63 slag (!) netto.
Stort grattis till Mårten för fantastisk golf!

Tvåa blev Nils Liliedahl på 67 slag netto.

Trea blev Wilhelm Johansson på 67 slag netto. (Särskiljning på SHCP)

Totalt var det 41 deltagare i årets tävling, en mycket bra uppslutning och vi hoppas kunna upprepa detta även nästa år.

Tack till alla som deltog!

/Tävlingsledningen

Mårten Forste

5-8-2019

Falsterbo Golfklubbs Poängbogey

Onsdagen i Falsterboveckan spelades en sedvanlig 18-håls poängbogey.

Det blev en dag helt i regnets tecken med tidvis fullständigt hällregn.

Vinnare i damklassen blev Caroline Beck-friis med 30 poäng, följd av Emmy Björling på samma antal poäng och Ann Hagemann på 29 poäng.

I Herrklassen segrade Anders Lilliehöök på 37 poäng. Tvåa blev Emil Forsgren också på 37 poäng och trea blev Carl-Adam Lewnhaupt på 36 poäng.

2-8-2019

Prons Challenge

I regntunga förhållande spelades Prons Challenge som greensome. I år kunde man tävla mot David Leets resultat och få lyckades slå David och Olas score 70 netto. Resultaten var överlag mycket bra med tanke på väderförhållandena och spelformen. Vinnare blev Richard och Jonathan Nordenborg på utmärkta 67 slag netto följt av Kristina och Anders Björling på samma resultat, 3:a kom Hugo Forsgren och Gregor Jennersjö på 68 slag

/TL Charlotte Brattström & Magnus Becker