Head Pro/Ass. Pro

David Leet efterträdde Peter Chamberlain som Head Pro 1990 och har varit kvar sedan dess.
När han inte ger lektioner finns David oftast i sin verkstad där han bygger klubbor.

David nämns ofta som bäst i Sverige på Custom Fitting. David är sedan 2006 PCS Certifierad. Han har jobbat i många år med att prova ut och skräddarsy golfklubbor och var nyfiken på hur han låg till i förhållande till omvärlden. Han anmälde därför till Professional Clubmakers’ Society (PCS) i USA,  att han ville kvalificera sig som Club Fitter. Han genomgick då en mängd teoretiska och praktiska prov, där han bl.a. fick en DVD med ett antal spelare, som han skulle göra en utrustningsrekommendation till. Varje klubbval skulle motiveras med angivande av exakt varför just den klubban valts – det var enligt David den svåraste delen. David klarade proven med glans. Sedan dess sitter en elegant skylt utanför pro-verkstaden som intygar att en Certified ”Class A” Club Fitter bygger klubbor innanför dörren. Under 2009 har David även utvecklat sin Club Fitting genom Svenska PGAs kurser och kan stolt numera titulera sig Sveriges första "Certified PGA Advanced Club Fitter".

Läs mer på vår hemsida