27-9-2021

Resturang Kust Texas Scramble

I fint höstväder med höstvind avgjordes Resturang Kust Texas Scramble.

I år var resultaten enastående bra och marginalerna i prislistan minimala. Vinnarna med Jan Grimsborn, Erik Thott, Anders Lilliehöök & Nicklas Jadeland på 55,7 (-15,3) samma resultat men högre handikapp hade 2 an lag Slettengren/Söderberg . Tredje plats gick till sponsorn Lag Lindström som artigt skickade sitt pris vidare i listan. Vi tackar sponsorn resturang Kust och hoppas att vi ses nästa år.

Tävlingsledare

Charlotte Becker

Segrarna

Tvåorna

Treorna

23-9-2021

Davidas Cashmere Hösttävling 28/10

Till Klubbens alla damer,

Så var sommaren slut, en intensiv tävlingssäsong där 2 månader fick tryckas in i ett redan fullt sommarprogram p g a pandemin.

Nu när restriktioner snart är borttagna börjar man kanske resa, sluka kultur och avnjuta andra nöjen ett tag, men lagom till att suget efter golf kommer åter, har vi tänkt oss en riktigt trevlig tävling för alla oss Falsterbo damer. En helt vanlig poängbogey, med hidden holes och annat trevligt och vi har även fått en fin sponsor till tävlingen som vi därför döpt till Davidas Cashmere hösttävling.

Våra höstar har ju nu för tiden plägat vara fantastiska vädermässigt, så skynda in på Min Golf.se och anmäl er till den 28/10

Hoppas vi ses,

Damkommittén

5-9-2021

KM Foursom 4/9

Det blev en vacker dag då KM Foursome spelades. 36 hål foursome där 18 herrlag och 4 damlag deltog.

Segrare i herrklassen blev Michael Fossto/Filip Lundell på 147 slag (71-76), tvåa kom Robert Gärtner/Henri Reis med 156 slag (79-77) och trea kom Carl Marcusson/Alec Mesterton Thelandersson (78-84)

Segrare i damklassen blev Ann Stahle/Maria Silfverschiöld på 180 (91-89) slag, tvåa blev Anette Roth/Charlotte Becker på 182 (90-92) och trea kom Madeleine Roth/Emma Olofsson 183 (87-96)

2-9-2021

Sommarens Utslagstävlingar 2021

Sommarens utslagstävlingar avgjorda

Under sommaren har två utslagstävlingar spelats på FGK, Ståhlbrandts hederspris och Sommarens utslagstävling. Spännande matcher, ojämna matcher och chansen att träffa spelare som man inte gör annars borde kunna locka fler spelare än vad årets upplagor lyckades med.

Ståhlbrandts

Årets upplaga av tävlingen samlade 14 deltagare.
I semifinalerna möttes Erik Wittman och Christer Borg, där Erik avgick med segern efter siffrorna 5/3.
I den andra semin spelade Andreas Wijkström och Per Åke Persson och här segrade Andreas.

Finalen spelades alltså mellan Erik Wittman och Andreas Wijkström och här segrade Andreas med siffrorna 5/3. Stort grattis till årets vinnare Andreas Wijkström

Sommarens Utslagstävling

Sommarens utslagstävling samlade endast 10 deltagare denna gång.
I semifinalerna möttes Thomas Magnusson och P-G Granbom och efter en tuff match där Thomas var två upp inför de sista 2 hålen lyckades P-G vända och vann på 20:e hålet.
I den andra semin möttes Fredrik Janson och Christer Borg, och här segrade Fredrik med siffrorna 3/2.

I finalen vann sedan P-G Granbom mot Fredrik Janson med siffrorna 2/1. Stort grattis till årets vinnare P-G Granbom.

Prisutdelning sker vid lämpligt tillfälle under hösten. Pristagarna meddelas i god tid.