29-9-2017

Badhyttens Höstscramble!

I söndags den 24 september spelades Badhyttens höstscramble. Det var 20 fyrmannalag som var ute i det strålande vädret på banan som var i topptrim.

Det var glädjande nog bara röda siffror på scoreboarden då alla lag kom in med nettoscorer under par. Bäst av dem alla var laget Robert Gärtner, Jonas Thelandersson, Carl Johan Hedman och Lars Wahlström, som vann på fantastiskt resultat -  57 slag. Tätt följda av andra pristagarna Hans Appelgren, Mikael Johansson, Fredrik Norman och Peter Thulin på 58 slag. Tredjepriset gick till laget Nicholas Hörlin, Carl-Henrik Nyström, Magnus Lundh och Johan Dahlgren som kom in på 60 slag.

Lagen fick priser i form av presentkort på Badhytten. Ett stort tack riktas till tävlingens sponsor, med förhoppning om att de även vill sponsra denna populära och roliga tävling kommande år.

22-9-2017

Grannsämjan

I sagolikt fint golfväder gick årets

"Grannsämjan" av stapeln.

Flommen och Falsterbos damer

möttes i lagspel två dagar i rad

på bägge banorna.

Första pris togs emot av:

Eva Paulsson

Marianne Strand

Eva Stenmark

8-9-2017

Serieseger hör H70

Klubben vill skicka ett stort grattis till vårt H70-lag som igår säkrade seriesegern i division 1.

Laget landade på totalt 1958 slag efter sex spelade omgångar och var dessutom enda laget under 2000 slag.

Vasatorp kom tvåa, 56 slag efter Falsterbo.

Tack till alla er som varit med och spelat under året.
Er kämpaglöd och fina golf har lett till ett väldigt bra slutresultat!

7-9-2017

CFHILL föreläsning på klubben

Söndagen den 3 september samlades ca 45 medlemmar för att för att lyssna på konstexperterna från CFHILL Anna-Karin Pusic och Peter Andrèn.

Klubben bjöd på Afternoon Tea och mousserande vin.

Det blev en mycket lärorik söndags eftermiddag där Anna-Karin och Peter på ett mycket inspirerande sätt gav oss en professsionell blick in i konstens värld.

Vi fick höra om vad som händer både i Sverige och på den internationella konstscenen samt fick tips på spännande namn att lägga på minnet.

Ett varmt tack till Anna-Karin och Peter för ett mycket trevligt och spännande föredrag!

Klubbkommittèn

5-9-2017

Sommarens utslagstävlingar är avgjorda!

Sommarens Utslagstävlingar är färdigspelade och avgjorda. Ståhlbrandts Utslagstävling för herrar över +50 hade 19 startande från början och när kvartsfinalerna var spelade fanns Erik Wittman och Erik Kockum i den ena semifinalen och Anders Rasmusson och Jonas Holmström i den andra.

Erik Wittman besegrade namnen Erik Kockum på det 19:e hålet medan Jonas Holmström vann mot Anders med 2/1.

I finalen Vann Jonas Holmström med 1/0 mot Erik Wittman. Stort grattis till pristagarna och till segraren Jonas Holmström i synnerhet.

Sommarens Utslagstävling som är öppen för alla spelare, samlade 24 deltagare. I semifinalerna möttes Carl Johan Hedman och P-G Granbom och här vann P-G med siffrorna 1/0. I den andra semin vann Erik Wittman (igen) mot Göran Jansson med 1/0. Idel jämna matcher.

I finalen besegrade P-G Granbom Erik med siffrorna 3/2. Stort grattis till pristagarna och mest till segraren P-G Granbom.

Krister Kjellström, tävlingsledare

5-9-2017

Gunnar Edstrands Vpr

I strålande sol avgjordes kampen om ett av klubbens vackraste vandringspris, nämligen Gunnar Edstrands vandrings pris, en silverpokal gjord av Wiwen Nilsson. Tolv spelare kämpade om pokalen samtidigt som det var fågelskådarhelg och Måkläppenvandring. Trots årets bästa golfväder spelade ingen bättre än sin handicap. Bäst spelade Alec Mesterton och Mikey Morey på 73 respektive 74 netto. De båda juniorerna gick sedan ut i matchspelsfinal på eftermiddagen. Segrade gjorde Alec med 5/3. Stort grattis till Alec för ytterligare en fin titel.