18-10-2021

Race to Falsterbo

I helgen spelades finalen av Race to Falsterbo . I strålande höstväder och taggade av fina priser och saft med bulle jagade våra duktiga juniorer fairwayträffar och en-puttar för dubbla poäng. Till slut vann Marco, Elsa och Oskar de tre klasserna och fick sina förstapriser vid prisutdelningen.

ENTRY

Marco                135p

William              106p

Hedvig               47p

Hanna                24p

EVOLVE

Elsa                     166p

MASTER

Oskar                 376p

Emma                254p

Felix                    226p

Arvid                  183p

.

Fullständig resultatlista hittar ni på https://olaussongolf.se/fgk-leaderboard/

Tack för denna säsong! Stort tack till alla ledare, föräldrar, sponsorer, Falsterbo GK & speciellt alla deltagare. Vi ses!

18-10-2021

Jubileumspokalen 1909 KA Ramnerös VPR

I prognosen lovades ihållande regn, men lagom till första start slutade regnet och tävlingen kunde avgöras i bra golfväder.
I vanlig ordning hölls sig Karl-Axels ättlingar framme och segrare i år blev barnbarnet Henrik Hedenskog (i frånvaro av storebror Fredrik som vann året innan).
Henrik hade 37 poäng och följdes av Magnus Becker på andraplatsen med 36 poäng. Magnus Åkerman tog hem tredjeplatsen också med 36 poäng.

Tävlingsledare

Magnus Becker

15-10-2021

Elitmatch mot Flommen

Årets elitklubbmatch mot Flommen avgjordes på vår fina bana, söndag 3/10, i hård vind och sporadiska regnstänk.
Falsterbo, tillika titelförsvarare, ställde även i år upp med ett starkt tolvmannalag. Matchen, som är den äldsta pågående i Sverige, var jämn men Flommen tog ledningen med 6,5-5,5 efter förmiddagens bästbollar och foursomes.
När eftermiddagens singelmatcher var avgjorda stod det klart att Flommen var det något starkare laget i år och vandringspokalen kommer sålunda pryda Flommens troféhylla under nästkommande år.

Resultatet blev 13-11 i Flommens favör.

Vi gratulerar såklart våra kära grannar till segern och ser fram emot revanschen nästa år!
På bilden ses Falsterbos lagkapten Robert Gärtner något motvilligt överlämna vandringspokalen till Flommens lagkapten Tommy Eriksson

(fotograf: Petter Bengtsson).