Vårclinic

Dam- & Herrkommittérna hälsar alla FGKs dam- och herrseniorer (över 21 år) välkomna att kickstarta säsongen med en clinic för att under trevliga former slipa på sving och bollträff.

Dagen börjar med frukost (kostnadsfritt) 08.00 och information 08.30 varefter David Leet kommer leda ett träningspass mellan 09-12.

Efter lunchen (ingår ej) finns det starttider bokade från kl 13 för de som vill omsätta de nya kunskaperna i praktiken.

Arrangemanget (exclusive lunch) är kostnadsfritt och anmälan görs på golf.se senast 23 April.

Platserna är begränsade till 45 deltagare - så först till kvarn gäller!

I anmälan anger du även om du vill spela på eftermiddagen.

För att komma till anmälan - klicka här >>

Torvgruppen

Under ett antal år har den så kallade "torvgruppen" samlats på måndagsmorgnar för att med gemensamma krafter ge sig ut och reparera våra fairways.
Deras arbete har stor effekt och hjälper till att hålla spelytorna i fint skick - även när det spelas som mest!
Efter väl utfört arbete brukar morgonen avrundas med en god fika i restaurangen!

Om du vill vara med och laga banan på måndagar kontakta kansliet för mer information.

Torgruppen startar upp för säsongen den 25/4.

Arbeten på banan

Påsken börjar närma sig och förberedelserna inför säsongen är i full gång!

Under perioden 28/3 - 8/4 kommer det genomföras en hel del större arbeten på våra greener, tees och fairways.
Man kommer bland annat lufta, dressa och stödså.
Medan arbetet pågår är det startförbud fram till 09.30 alla vardagar. För att arbetet ska gå så smidigt som möjligt ber vi alla respektera dessa startförbud.
Under samma period får start endast ske från Hål 1.

3-3-2022

14/3 öppnar restaurangen

Kära medlemmar,

Nyströms öppnar 14/3 och vi ser fram emot vår 4:e säsong på Falsterbo Golfklubb. Efter välbehövlig vintervila står vi redo att ta emot er med öppna armar.

Angående ert konto som ni har hos oss går det nu bra att sätta in pengar på detta. Alla insättningar över 3000 kr erhåller 10% rabatt och det gäller vid första insättningen. Glöm ej att märka med ert kontonummer. Insättningar görs på BG 537-0267

Vi söker även extrapersonal till vår restaurang. Social kompetens, stresstålighet, lagarbetare och gott humör eftersökes.  Ni som känner er manade skicka gärna ett mail till info@nystromsfalsterbo.se.

Våra öppettider är:

14/3-3/4:  10.00-16.00 (Köket stänger 15.30)

4/4-1/5:  09.00-17.00 (Köket stänger 16.00)