28-3-2020

Information inför besök på klubben

Om du känner dig fullt frisk utan tecken på förkylning eller liknande

Du är välkommen att besöka klubbens alla faciliteter.

Om du känner dig fullt frisk och har varit utomlands
Du är välkommen att nyttja klubbens faciliteter utomhus.Gå inte in i klubbbhuset. Detta gäller 14 dagar efter hemkomst.

Om du känner dig lite småkrasslig, har lite hosta eller snuva
Vi ber dig stanna hemma.Du ska ha känt dig fullt frisk i 2 dagar innan du besöker klubben.

Gästspel från utlandet
Från och med idag till och med den 17 april erbjuds inte besök på FGK. Har man redan bokat en tid är man välkommen givet att man inte besöker klubbhuset.

Undvik all fysisk kontakt som handskakning eller kram. Betala med kort i shop, restaurang och kansli.

Var noggrann med att tvätta dina händer ordentligt.

Golf är en av få idrotter som kan genomföras i denna speciella situation. Njut av denna möjlighet och använd klokskap när du umgås med dina medspelare.

Här finns ytterligare bra information:
Folkhälsomyndigheten

Krisinformation

1177.se

Svenska Golfförbundet

27-3-2020

Vintermattor upphör 27/3

Från och med den 27/3 gäller inte längre vintormattor vid spel.

Vi tillämpar obilgatorisk lägesförbättring med ett scorekort på den finklippta delen av spelfältet.

Ny assisterande tränare

Vår nya Assistent Pro, Oliver Olausson har börjat och håller på för fullt att sätta sig in i vår verksamhet. Oliver är född 1995 i Umeå där han bott större delar av sitt liv. Våren 2020 valde han att flytta ner till Södra Sverige för golfens skull. Han utbildade sig hos PGA of Sweden hösten 2017.Oliver har spelat golf sedan han var 9 år gammal och varit mycket aktiv som junior. Han har en bred kunskap om golf och kallar sig själv en riktig utrustningsnörd.!

Oliver vill gärna utveckla din golf oavsett om det gäller svingteknik, närspel, utrustning eller spelstrategier. Oliver är huvudansvarig för klubbens juniorträning, men ger även lektioner såväl enskilt som i grupp.

Vi hälsar Oliver varmt välkommen till Falsterbo

Shop & range

Shop
Just nu packar vi upp vårens leveranser och shopen är fylld med mycket ny utrustning, bagar, skor och konfektion. Är det så att du inte har möjlighet att besöka klubben just nu, så hör gärna av dig för att diskutera din golf eller shopens sortiment.

Drivingrange
Drivingrangen är öppen som vanligt och vi har just tagit emot leverans av nya bollar. Nu slår vi på ”Titleist Tour Practice” bollar, för den optimala träningsupplevelsen.

Extra service
Om du bor inom Vellingekommun och vill att vi ska se över dina klubbor inför säsongen, erbjuder vi att hämta upp dina klubbor för en årlig översyn och omgreppning. När vi har gått igenom din utrustning kontaktar vi dig med ett förslag på vad som behöver göras.

Om du vill hålla igång din sving på distans erbjuder vi att analysera dina inskickade sving-filmer. Vi kommer med feedback och instruktion på hur du kan träna på egen hand. Kostnad 100kr.

Shopen erbjuder 5% på alla insättningar som sker innan den 30/4.

Till Shopen hemsida: tryck här  »

Keep safe,

David, Kristina och Oliver

Välkommen till Restaurangen

Klubbens restaurang är öppen varje dag från kl 10:00!

Johan, Thea och Ted är mycket flexibla med att ordna mat & dryck till våra medlemmar. Vill du inte äta på klubben ordnar restaurangen med  take away och till och med utkörning av våra luncher och vår a la carte meny. Det går bra att ringa  på 040 47 07 17eller maila till info@nystromsfalsterbo.se.

Restaurangen kommer också erbjuda de som läser på gymnasie och högskola möjligheten att hämta eller äta lunch för 85 kr under den tiden, som de är förhindrade att gå i skolan.

Öppettiderna blir fram till påsk lite flytande, men de öppnar 10.00 och håller som längst öppet till 16.00 och det beror på utvecklingen av rådande läget.

Restaurangen erbjuder 10% på alla insättningar innan den 30/4.

Hälsning från teamet:
Vi är glada och tacksamma för stödet från våra medlemmar och vi ser fram emot att få hjälpa till med både ”inhouse” och ”outhouse” beställningar.

Hälsar teamet i restaurangen

Info från klubben 25/3

Falsterbo följer de riktlinjer som samhället utfärdar och tar del av och följer Svenska Golfförbundets riktlinjer.
När det gäller golfspelet och er medlemmar agerar klubben för att vi ska vara en så säker plats som möjligt. En mängd olika åtgärder har genomförts som kan påverka din upplevelse på golfklubben. Beslut kan ändras från en dag till en annan. Utgångspunkten är att alla beslut ska vara så rimliga och så genomtänkta som möjligt. Styrelse och klubbledning håller sig väl informerad genom Folkhälsomyndigheten, Golfförbundet och medicinsk expertis som arbetar med smittskydd.

Efter inrådan kommer bunkerkrattorna återställas (har tidigare varit borttagna).
Från och med fredag återgår vi till normalt bokningsläge (10 min mellan varje starttid)

Hålkoppen är sänkt till normalläge och det finns nu en bra konstruktion som gör att du inte behöver röra vid flaggan i onödan.

Dessa ändringar är kopplade till ett stort egenansvar.

Receptionen har ändrat sitt schema och kommer även vara öppen mellan kl 09-13 under helgen.

Söker du mer information?
Folkhälsomyndigheten  klicka här »
Krisinformation  klicka här »
1177.se  klicka här »
Riktlinjer från Svenska Golfförbundet  klicka här »