22-5-2023

Invigningspokalerna

Hej

Invigningspokalerna spelades på lördagen i strålande sommarväder. Banan var i toppskick och med åttan nu öppen i sitt nya format. Kristan Sundquist vann A-klassen på strålande 64 slag netto, följd av Fredrik Thorsson och Peter Thulin.

I B-klassen vann Johan Sarvik med Per-Åke Persson på andra plats, följd av Fredrik Selarp med minsta möjliga marginal.

/Tävlingsledare för Invigningspokalerna var Jan Olin, Jörgen Olofsson och Malin Olofsson

16-5-2023

After work 19/5

Tema Jazz

Vi kör igång klockan 17.00 den 19/5 och restaurangen kommer vara öppen för köp av öl/vin och lättare tilltugg.

Vår klubbmedlem Sten Ekegren visar musik-klipp från ”The Ed Sullivan Show”!

Ed Sullivan ledde ett legendariskt underhållningsprogram från New York, som sändes i amerikansk TV mellan 1948-71.

Vi får se och hör de bästa artisterna inom Jazz- och Motown-musiken såsom Louis Armstrong, Count Basie, Ella Fitzgerald,Tom Jones, The Supremes och The Jackson 5!

Sten har tidigare hållit i många uppskattade föredrag på jazzföreningen ”High Society” i Malmö.

Anmlä er på golf.se eller på listan i klubbhuset.

11-5-2023

Porsche on Tour kommer till Falsterbo Golfklubb

Porsche on Tour kommer till Falsterbo Golfklubb

I maj månad ger sig Porsche Center Malmö ut på turné med sitt modellprogram – 718, 911, Cayenne, Macan, Panamera och helelektriska Taycan.

Tag chansen och provkör just din favorit!

Du får en genomgång av tekniken, funktionerna och de senaste nyheterna – och inte minst får du provköra och uppleva den fantastiska känslan bakom ratten. En säljare möter dig på plats och går igenom bilen tillsammans med dig. Provkörningen tar ungefär 30 minuter.

Den 30 maj, i samband med sin partnerdag, kl. 09.00-17.00 finns Porsche on Tour på plats på Falsterbo GK.

Varmt välkommen förbi när det passar dig! Ingen föranmälan krävs. Vid frågor, vänligen kontakta event@porsche-malmo.se.

1-5-2023

Captains Niblic

På Valborgsmässoafton, den 30 april, spelades Captains  Niblic på FGK.

Tävlingen som är en bogeytävling hade lockat 8 spelare, en alldeles för låg siffra för denna klassiska tävling. Kanske är det ännu för tidigt på säsongen? Vi satsar på att dubbla antalet till nästa år.

I ett vackert väder med en kall nordväst vind gav sig de 8 ut på banan. Snabba greener och en bana i gott skick mötte spelarna. Bäst av alla lyckades Magnus Åkerman som med +2 var klar segrare.

1. Magnus Åkerman           + 2

2. Oscar Olofsson               -  1

3. Robert Gärtner               -  3

Grattis till vinnaren Magnus, som erhöll den fina slipsklämman som vinnare, och grattis övriga deltagare till en fin dag på banan.

Krister Kjellström, Tävlingsledare