22-6-2022

Välkommen till juniorinfo på FGK

Måndagen den 4 juli informerar Juniorkommittén om sommarens junioraktiviteter och juniortävlingar på klubben och runt om i Skåne.
Självklart kommer det att finnas utrymme för att ställa frågor.

På plats kommer det finnas juniorledare, lagledare, medlemmar från FFA, damelitlaget och kanske till och med herrelitlaget.

Passa på att ställa frågor om Golfkul, tisdagstävlingar, Race to Falsterbo, Glassligan, Matchligan, Bruttoligan, Grönspättorna, Sydvästslaget, Teen Tour, Teen Cup och Slaget om Skåne – Race to Bokskogen.

Vi informerar även om de träningsläger och träningsgrupper som arrangeras under sommaren i klubbens regi. Vi hjälper er att planera dagarna och veckorna, det kommer att finnas något att göra nästan varje dag. Passa på att nätverka så ni hittar kompisar att spela med.

Prata med juniorledarna och lagledarna om hur man anmäler sig och kommer med i de olika tävlingarna och serierna som Falsterbo GK är med i.

Passa på att anmäla er/era barn till alla tävlingarna. Anmäl ert intresse att hjälpa till som ledare till de arrangemang som ni vill vara delaktiga i.

Alla barn bjuds på korv.

Informationsmötet hålls på uteserveringen i samband med första deltävlingen av Grönspättorna och börjar 16:00 och avslutas med Grönspättornas prisutdelning ca 18:00.

Hjärtligt välkomna,

Juniorkommittén

6-6-2022

Falsterbo vann elitklassen i Näset Cup

Efter ett påtvingat uppehåll på två år kunde de tre näsetklubbarna äntligen samlas på Ljunghusens vackra bana på årets första riktiga sommardag.
Banan var i kanonskick, vädret optimalt och alla deltagare härligt entusiastiska.

Efter förmiddagens singlar ledde Ljunghusen med 42 poäng över Falsterbo och Flommen med 39 poäng vardera, så matchen var definitivt fortfarande öppen. Efter en god lasagne spelades 9 håls foursomematcher. Det blev en minst sagt spännande avslutning och tillslut stod Ljunghusen som totalsegrare!

Ljunghusens segerpoäng blev 61, Flommen kom tvåa med 60,5 poäng och sist kom Falsterbo med 58,5 poäng.

Vi gratulerar Ljunghusen till den välförtjänta segern! En inte så liten tröst för Falsterbo var att vi vann Elitens Näsetmästerskap, där våra duktiga elitspelare plockade hem 19,5 poäng mot Ljunghusens 19 poäng och Flommens 15,5 poäng! Härligt!
Själva pokalen är på villovägar och förhoppningsvis hittar Flommen den inför nästa år… Tack till samtliga deltagare för era goda insatser, det är härligt att se våra medlemmars goda humör och laganda!

Nästa år är Falsterbo värd för Näset Cup, och då hoppas vi såklart på revansch! Vi hoppas även att vi då kan få några flickor att inse det trevliga med den här typen av aktivitet och ställa upp i flickklassen; i år fick vi i princip ge bort tre matcher då vi inte kunde hitta två tävlingssugna tjejer.

Bilder:

Näset Cup 2022 – Falsterbos lag: (fr. vänster) Michael Fossto Berggren, Jan Söderberg, Åsa Söderberg, Hampus Wijkström, Oliver Olausson, Robert Gärtner, Marianne Rydbeck, Karin Gunnarsson, Ann Stahle, Charlotta Olin, Ann Dahlberg, Erik Wittmann, Peter Dahlberg, Simon Bluhme, Oskar Olofsson, Alexander Famm (saknas: Carl Marcusson, Tove Rosengren)

Näset Cup 2022 – Elitlaget: (fr. vänster) Michael Fossto Berggren, Ann Stahle, Tove Rosengren, Oliver Olausson, Hampus Wijkström och Peter Dahlberg