30-7-2021

Syskonkärlek

Att spela golf i 13 - 18 meter i sekunden var inte lätt och det fick deltagarna i Syskonkärlek erfara! 60 par kom till start och kämpade väl i den hårda vinden. De tre första pristagarna hade alla 38 p. Tävlingsledningen kunde konstatera att det var många som på hål 11 fick 0 poäng (inte så konstigt i den vinden).
Hans Lindeblad var sponsor och berikade pristagarna med fina priser från lokala entreprenörer, ett stort tack till Hans
Segrade gjordet Hugo och Emil Forsgren, 2:a blev Johan och andreas Wijkström och 3:a Alexandra och William Eckerberg och alla då på 38 poäng.

/Tävlingsledarna

Anders Lindholm och Gabriel Munck

28-7-2021

KM Match

KM match 2021 avgjordes  helgen 23-25 juli.

Hela 43 deltagare startade i Herrklassen, samt Damernas statfält bestod av 8 deltagare.

Fredagen och lördagens väder var, mycket varmt och minimal vind. På söndagens finaler tillkom en god vind från öster.

Vinnare i Damklassen blev Anna Oxenstierna som finalslog Ann Stahle på 19e hålet.

Herrklassens vinnare blev Christer Carling som besegrade Peder Ahlberg 4/2.

28-7-2021

Champagnegaloppen 2021

Startskottet gick klockan 8.00 för 72 spelsugna damer som fick fin användning för de olika lättnader som ingick i spelet.
Lena Thulin kastade t.ex sin boll ur bunker rakt i hål!
Vinnare blev C. Ehrensvärd och K. Lindeblad med 44 fina poäng. Den stora vinnaren blev dock de 37.008,- vi kan sända till Kronprinsessan Victorias fond som hjälp till alla rörelsehindrade barn.
Allt tack vare er alla generösa bidragsgivare som swishat så det brann i telefonen!

Varmt tack!

23-7-2021

100-mannagolfen

Den 21 juli kl 8.30 sköts startskottet för första omgången av 100-manna golfen. Vädret var mer eller mindre perfekt för golf. Varmt och soligt, samt en svag bris och en bana i fantastiskt skick. Kl 13.30 smällde startskottet för det andra varvet. Vädret hade ändrat sig lite och det blev ännu bättre förhållande för golf.

När all tävlande kommit in i klubbhuset, och resultaten var räknade så hade vi en segrare.
Årets vinnare blev Filippa Wijkström, Johan Wijkström, Jonas Lindström och Niklas Lindgren. De fick ihop 93 poäng, och tog hem priset som bestod av 6 liter champagne och 24 stycken champagne glas.

Tvåa i tävlingen, på samma poäng (93) men med högre spelhcp, blev laget bestående av Gisela Ehrensvärd Erici, Tine Bergengren, Torbjörn Cardell och Wilhelm Bergengren.

Vi vill framföra vårt stora tack till sponsor för tävlingen Champagne Deutz, för det fantastiska prisbordet. Vi hoppas verkligen att Champagne Deutz kommer tillbaka nästa år.

21-7-2021

Lottning KM Match 2021

Lottning KM Match Herrar >>

Lottning KM Match Damer >>

20-7-2021

Prinsessans Champagnegalopp

Startskottet gick för 72 spelsugna damer som fick fin användning för de olika lättnader som ingick i spelet, ,,Lena Thulin t ex kastade sin boll ur bunker rakt i hål,,,!
Vinnare blev Catherine Ehrensvärd / Kylle Lindeblad med 44 fina poäng,, men den stora vinsten blev ändock de 37.008,- vi kan sända till Kronprinsessan Victorias fond som hjälp till alla rörelsehindrade barn,, allt tack vare er alla generösa bidragsgivare som swishat så det brann i telefonen,,
Varmt tack❤️❤️

20-7-2021

Äkta makar segrade...

”Äkta makar 2021” den 11 juli gynnades av fantastiskt sommarväder , sol och varmt och svag vind. 66  lag startade i den traditionella greensome poängbogeyn.

Vinnarscoren blev 45 poäng från Gustaf/Caroline Tornerhjelm med Ann/Johan Stern på andra plats även med 45 poäng.

Tredjeplatsen belades av makarna Wijkström , Filippa/Johan,  på 44 poäng.

Välvillig sponsor  för ”Äkta makar” sedan länge är Olséns som möjliggjör för pristagarna att ekipera sig flott  i  Olséns affärer  i Malmö såväl som i Helsingborg.

Falsterbo GK tackar för stödet.

19-7-2021

Två Generationer - Peter Chamberlains Vandringspris

I strålande solsken med stark vind avgjordes årets upplaga av Två Generationer.

90 förväntansfull par ställde upp! Några bemästrade vinden bättre än andra….

Med fantastiska 46 poäng vann Alice och Ola Stenberg. Stort grattis till dom och alla andra tappert kämpande par.

14-7-2021

Segrare i SM H75

Göran Thenfors , som var försvarande mästare i H70 , hade under coronatiden klivit upp en åldersklass , och tävlade i år i H75 på Nora Golfklubb. Det blev en lyckosam debut, och Göran vann med åtta slag tillgodo.

10-7-2021

Irish Greensome & Irlänsk Afton

Lördagen den tredje juli spelades årets första klubbtävling. Vi spelade i fantastiskt falsterboväder och med banan i fint linksförhållande.

Vann gjorde paret Kristian Sundqvist/Mikael Johansson på 40 poäng.

Vår krögare Johan Lundberg sponsrade tävlingen med fina priser och serverade som vanligt en väldigt god buffé.