9-1-2019

Boxing Day Competition

På Annandagen, den 26 december, spelades Boxing day Competition som vanligt.

Alla startande hade med sig ett inslaget pris med ett värde runt en hundralapp vilket garanterade alla att få pris. En unik tävling med andra ord. 41 personer kom till start. Denna ägde i år rum på hål 7 och sedan spelades som vanlig fram till och med 15:e innan vi avslutade med 18:e. Totalt 10 hål mot vanligtvis 11. Som vanligt Bogeytävling, du får alltså +, - eller 0 på varje hål.

Segrade i tävlingen gjorde Niklas Brantberg på +1 , före Peter Schiptjenko på samma resultat +1 och på tredje plats Fredrik Hedenskog + - 0.

Efter tävlingen serverade Peter Schiptjenk glögg med tillbehör till alla gäster såväl spelare som icke spelare. Trevligt att så många dök upp för att önska god fortsättning.

Stort tack till vår Glöggsponsor Edward Liepe och hans företag Saturnus.

/Krister Kjellström, tävlingsledare

1-1-2019

En härlig nyårsrunda!

28 damer spelade en 9 håls lagtävling i vindstilla väder och avslutade sedan i klubbhuset med bubbel och tilltugg.

Nu får vi förkovra oss i de nya golfreglerna inför nästa säsong !