8-1-2018

Boxing Day 2017

Klubbhuskommitténs arbete med att åter göra Boxing Day golfen till en trevlig medlemssamling fortsätter. I år samlades 29 spelare för att göra upp om Past Captains Box, och ca 15 andra medlemmar bidrog till en trevlig stämning i klubbhuset efter spelet. Glögg, öl, vin och vatten dracks och till detta fanns det pepparkakor och godis till alla snälla. En trevlig stund tillsammans innan det var dags för prisutdelning.

Tävlingen hade tre spelare som alla slutade på +-0, alltså spelade man jämnt med banan i Bogietävlingen.

Segrade gjorde Hans de Maré, före Bengt Modeer och Victoria Stahle alla med +-0. På 4:e plats kom JO Annemark med  -1 före Pontus Fahlander också -1 och på sjätte plats Holger Tengen  -2.

Stort grattis till de placerade spelarna, stort tack till klubbhuskommittén med Elisabet Söderbäck och Peter Schiptjenko som stod för arrangemanget, och tack alla som var med och höll traditionen levande.

Förhoppningsvis blir vi ännu fler nästa Boxing Day

Krister Kjellström, tävligsledare