10-1-2017

Boxing Day Competition 2016

Boxing Day Competition spelades som vanligt på Annandagen på Falsterbo GK. Omkring 30 spelare gav sig under förmiddagen ut i ett härligt väder för att mäta sina krafter över 11 hål. Härligt för alla utom för de som startade sent och drabbades av ett kraftigt regnväder under de sista hålen.

Betydligt fler deltagande spelare än på länge, och till samkvämet med glögg, pepparkakor, vin, vatten och en härligt värmande brasa kom det ytterligare ca 20 personer för att önska varandra en God Jul. Stort tack till Peter Schiptjenko som dragit ett stort lass för att få till en trevlig Boxing Day i gammal anda.

Tävlingen då? Jo där hamnade 4 spelare på samma resultat +- 0 och därför fick handicapet avgöra ordningen. Segrade gjorde Peter Schiptjenko och som fick motta past Captains Box från Göran Bernhoff. Sagde Göran tackade i sitt tal alla för ett gott golfår och önskade ett gott nytt 2017.

På andra plats kom Krister Kjellström, före Petter Lerenius och Lena Liepe, alla som sagt på samma resultat som segraren. Noterbart att alla deltagare fick pris, viket betydde att alla startande hade skött sig och tagit med ett pris.

Avslutningsvis önskade också klubbens ordförande Peter Marcusson alla ett gott nytt 2017 och tackade för det gångna året.

/ Krister Kjellström tävlingsledare

1-1-2017

En lyckad Nyårstävling

På Nyårsafton var det 28 pigga och golfsugna damer som samlades för 9 håls nyårsgolftävling. Regnet hängde i luften och vinden var kall. Men alla var påpälsade och på gott humör. Spelformen var poängbogey lagtävling med de två bästa resultaten per hål.
Vinnande lag blev Åsa Böcker, Barbro Håland, Marie Ekström och Veronica Hallbäck. Barbro och Veronica gjorde dessutom varsin ”birdie”! Nja, de lyckades pricka varsin stackars Kanadagås, som låg flämtande på marken i flera långa minuter men sedan reste sig upp, skakade på fjädrarna och flög iväg. Det är minsann förknippat med fara att befinna sig på banan när damerna slår långt och pricksäkert i vinden!

Efteråt samlades alla i klubbhuset där det serverades gubbröra på knäckebröd, bubbel, pepparkakor och godis!
Alla var nöjda med dagen och vi önskade varandra ett riktigt Gott Nytt År!”